sobota, 13 lipca 2013

Przygotowanie ziemi pod trawnik


Miejsce pod trawnik już jest wyznaczone. Jestem bardzo podekscytowana, bo to będzie mój pierwszy trawnik w życiu! Już sobie wyobrażam jakie stresy będę przeżywać czekając na kiełkowanie nasion. Ale najpierw opowiem jak wyglądało szykowanie terenu:
1. wszystko objechałam glebogryzarką. Maszyna przemieliła wszystko, łącznie z zielskiem i korzeniami. Za glebogryzarką biegłam z grabkami w dłoni i wygrabiałam wszystkie te brudy.
2. gdy ziemia była już czysta, wyrównałam ją grabiami. Tam gdzie były wyjątkowo głębokie i rozległe dołki, dowiozłam odpowiednią ilość ziemi taczką.
3. żeby upewnić się, czy teren trzyma poziom, przejechałam wszystko konstrukcją podobną do położonej drabiny, która ściągała nadmiar ziemi z górek i przenosiła ją w dołki

 



4. do akcji wkroczył wałek, który dostałam w prezencie od ojca - zrobił go ze starego bojlera, można go napełnić wodą i wtedy jest baaardzo ciężki.


Ziemia już jest gotowa i czeka na obsypanie nasionami:


Po ciężkiej pracy do akcji wkracza leżak leniwiec. Jak już zrobię wszystko, co zaplanowałam na dany dzień,  ustawiam go tak, bym mogła podziwiać efekty swoich wysiłków i zaplanować pracę na jutro. W tym przypadku będzie to wysiew trawnika.


A u panów bonzajów wszystko ok, choć widzę, że ten kolega po prawej nadaje się już do przycięcia!


12 komentarzy:

  1. Jestem pod wrażeniem. Bardzo dobry artykuł.

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety o tym mało się mówi, a faktycznie przygotowanie ziemi jeśli chcemy mieć trawnik jest bardzo ważnym aspektem. Gdy już nasza trawa urośnie to polecam stosowanie specjalnych środków do pielęgnacji trawników z firmy http://www.substral.pl/ gdyż to właśnie dzięki nim jesteśmy w stanie uzyskać naprawdę bardzo dobre efekty pięknej i zielonej trawy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Faktycznie jest to bardzo ważna kwestia i moim zdaniem samo przygotowanie ziemi pod trawnik pomoże nam mieć piękny ogród. Dlatego ja również bardzo chętnie używam glebogryzarki https://garden-system.pl/glebogryzarki-c82 gdyż ona do takich prac doskonale się sprawdza.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajne porady za które oczywiście dziękuję. Muszę także powiedzieć, że jak czytałam w https://zbudujmydom.pl/artykul/jaki-hydrofor-do-podlewania-ogrodu-kupic to właśnie hydrofor jest świetnym urządzeniem w kwestii podlewania naszego ogrodu.

    OdpowiedzUsuń
  5. W sumie to racja, przygotowanie podłoża pod nasz nowy trawnik jest niezwykle ważną sprawą. Ja jeszcze mogę dodać, że jak czytałem na stronie https://www.lovethegarden.com/pl-pl/artykul/zakladanie-trawnika-z-nasion-trawy-samozageszczajacej to właśnie tego typu nasiona idealnie sprawdzają się na każdym podłożu.

    OdpowiedzUsuń
  6. Samo przygotowanie trawnika jak najbardziej jest potrzebne i czasochłonne ale daje niesamowite efekty. Ja jestem jeszcze zdania, ze bardzo fajną sprawą jest odpowiednie podlewanie trawnika. Ciekawie o tym napisano w https://expodom.pl/jak-prawidlowo-podlewac-trawnik/ i ja już wiem jak robić to dobrze.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja jestem również już po takich pracach i teraz będę czekał jak nadejdzie wiosna, aby mój ogród był piękny. Już nawet na stronie https://ogrodolandia.pl/ widziałem fajne meble ogrodowe, które będę chciał do siebie zamówić.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Będę musiała następnym razem tak zrobić, może trawnik lepiej wyrośnie. Teraz jest mnóstwo wolnej przestrzeni gdzie ta trawa nie rośnie

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetnie jest ten artykuł. Mam nadzieję, że będzie ich więcej.

    OdpowiedzUsuń
  11. Przy wyborze mebli ogrodowych zawsze zastanawiałem się, jaki materiał będzie najbardziej odpowiedni dla mojego tarasu. Na szczęście trafiłem na ten artykuł, który rozjaśnił moje wątpliwości: https://www.klikolsztyn.pl/artykul-4media/24556,jak-wybrac-meble-ogrodowe-z-roznych-materialow-na-swoj-taras. Dzięki niemu dowiedziałem się o zaletach i wadach różnych rodzajów mebli. Teraz czuję, że jestem lepiej przygotowany do podjęcia świadomej decyzji.

    OdpowiedzUsuń